Montag, 7. Mai 2012

Stamp with Fun #160 - Sketch

Einen fröhlichen Wochenbeginn euch allen. Bin ja mal gespannt, wie sie so wird. Das Wochenende ist ja schonmal gründlich ins Wasser gefallen.
Heute haben wir bei Stamp with Fun wieder einen tollen Sketch für euch und ich bin schon sehr gespannt, was ihr daraus machen werdet :o)

Happy new week everyone! I'm really excited about how this week will turn out. The whole weekend more or less drowned itself in buckets of water.
Today we have a fab sketch for you at Stamp with Fun and I'm quite looking forward to your creations :o)


Ich habe für diese Karte endlich einen der nur sehr wenigen Stempel aus der vorletzten Kollektion von Magnolia benutzt, die ich gekauft habe. Abgestempelt hatte ich ihn schon vor Urzeiten, aber irgendwie kam er dann noch nie zum Einsatz bis jetzt.

I finally used one of the very few stamps I bought from Magnolia's Sweet Crazy Love Collection. I stamped the image aaaages back, but never did use it until now. It just never fit what I wanted to make, I guess.

Ich hab den Sketch ein wenig gedreht und die Elemente etwas nach rechts verschoben, ob nicht das tolle Muster auf dem untersten Papier komplett zu verdecken. Das ist leider immer ein großes Problem bei Karten mit vielen Lagen, man sieht hinterher fast nichts mehr von den schönen Papieren. Darum hab ich auch entschieden, meine Grundkarte zur untersten Lage des Sketches zu machen, obwohl ich sie sonst nicht "mitzähle".

I rotated the sketch a bit and moved some elements more to the right, because I didn't want to cover my brown background paper up too much. This is sadly one of the biggest problems you encounter with cards which have lots of layers, more often than not you end up not seeing the beautiful papers anymore when you are done. Which is also the reason why I spontanously decided to use my base card as the first layer of the sketch, even though I usually don't count my base card in, when following a sketch.

Rezept / Recipe:

Stamps: Magnolia, Stempelglede, Stampin' Up
Ink: Memento Tuxedo Black, Stampin' Up Soft Suede
Cardstock: Bazzill Twig
Patterned Paper: Maja Design, Pion Design
Coloring: Copics
Punch: Stampin' Up
Pearls: 3-5mm ivory flatback pearls from Summer Ray

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen