Dienstag, 13. Dezember 2011

Adventskalender Tag 1 - 8

Hallo zusammen! Bevor die Adventszeit jetzt ganz rum ist und wir schon wieder auf Ostern zusteuern (bei dem Tempo, in dem die Zeit im Moment rennt, gar nicht so abwegig, wie ich finde), zeige ich euch schnell die ersten 7 Tüten von meinem Adventskalender, morgen dann die nächsten 6 und ab dann den Rest hoffentlich schön brav täglich.

Hi everyone! Before the advent time is over again and we are heading straight for easter (something which is very highly likely considering how fast time is flying by at the moment) I'm going to show you the first 7 bags from my advent calendar and tomorrow the next 6 as well. From then on I hope to show one bag a day as they are opened.

Insgesamt habe ich 22 Tüten gemacht. Für den 6. und 24. Dezember gab es keine Tüte, weil der Inhalt für diese Tage nicht reingepaßt hat ;o). Am 6. gab es das copicbuch, das ich am vorletzten Montag gezeigt habe, allerdings ganz normal als Geschenk verpackt.

All in all I made 22 bags. For the 6th and 24th of December I didn't make any, because the presents for those days were just to large to fit ;o). On the 6th I gave Heike (yes, she's my namesake *lol*) the copic book I showed Monday before last and just wrapped that up like a normal present.

Für diesen Kalender hab ich meine Simply Sassy Motive wild mit den Saturated Canary Digis vermischt, es gab pünktlich zum Adventskalenderbasteln Gott sei Dank sehr viele schöne Weihnachts- und Wintermotive, was auch der Grund warum, warum ich letztendlich doch entschieden haben, für jede Tüte ein Motiv zu kolorieren.

For this calendar I mixed my Simply Sassy rubber stamps with my Saturated Canary Digis. Krista release so many cute winter and christmas images just in time for my calendar that I changed plans and decided to color in an image for each and every bag.









Rezept / Recipe:

Stamps:
Simply Sassy, Saturated Canary
Ink: Memento Tuxedo Black, Stampin' Up Sahara Sand, Distress Ink Walnut Stain
Cardstock: Bazzill Java
Patterned Paper: October Afternoon
Coloring: Copics
Dies & Punches: Spellbinders, SU circle punch, Whimsy Stamps snowflake, provocraft alphabeth
Ribbon: Seam Binding Ribbon from Crafty Ribbons
Other: Stickles "Crystal", brown paper bags

Kommentare:

  1. Na, geht doch!!! *ggg*

    Wunder-, wunderschön sind die Tüten geworden!!!

    LG, Kiki

    AntwortenLöschen
  2. Alles meins :-))) und sooooooooooooo WUNDERSCHÖN gestaltet "schwärm"......

    GLG Heike

    AntwortenLöschen