Mittwoch, 20. Juli 2011

Zur Hochzeit / For a wedding

Eine Kollegin meiner Mutter heiratet am Wochenende nach meinem Geburtstag und da die Abteilung Geld schenken möchte, wollte meine Mutter, daß ich eine Spardose für diesen Anlaß bastle. Erst hieß es "statt einer Karte", aber wie es halt immer so ist, inzwischen kam auch die Nachbestellung für eine Karte, man könne ja auf einer Dose nicht unterschreiben... ach?

One of my mum's coworkers is going to marry the weekend after my birthday and since the department wants to collect money for the couple as a gift, my mum asked me to make a savings box for this occasion. At first "instead of a card", but you know how these things go, in the meantime the order for an additional card came in, because you can't let people sign on a savings box... oh really?

Aber macht ja nüscht. Das wäre das gute Stück dann in fast seiner vollen Pracht (das Licht war künstlich, aber halbwegs in Ordnung).

So this is it in all its glory (the light was artificial, but actually quite good).







Challenges:

Allsorts
- Free and Easy July

fun with shapes and more - alles nur keine Karte / anything but a card

Stampin' for the weekend - Wings and Things

PaperPlay - Things with Wings

Night-Shift-Stamping - Ribbon

Papertake Weekly - Getting Cute


Rezept / Recipe:

Stamp:
Magnolia
Ink: Memento Tuxedo Black
Cardstock: Bazzill White, Stampin' Up Soft Sky & Vellum
Coloring: Copics
Dies: Magnolia flowers and Stampin' Up Embosslits butterflies
Flowers & Pearl Spreads: Wild Orchid Crafts
Ribbon & Lace: Seam Binding Ribbon & 3mm satin ribbon from Crafty Ribbons, lace from stash
Flatback Pearls: Stash
Other: Stickles Waterfall, Swarovski & seed beads from stash

Kommentare:

  1. I love every particularies of this project. It is gorgeous.
    Francy

    AntwortenLöschen
  2. Thanks so much for sharing with us at paper play with this lovely wedding creation, hugs Liz xx

    AntwortenLöschen
  3. Gott, wann machst Du das eigentlich immer alles??? Ich hab doch nur ein paar Tage nicht geguckt... und schon hätte ich beinahe so viele neue Meisterwerke verpasst!

    Die Spardose ist einfach der Hammer!!! Auf die Idee wär ich auch gern gekommen *seufz*, aber ich hab ja auch nach der Hochzeit noch die anstehende Geburt, die beschenkt werden muß, gell? Dann werd ich Deine Idee adaptieren... *lach*

    AntwortenLöschen