Montag, 13. Juni 2011

Stamp with fun #115 - Perlen & Blumen / Pearls & Flowers

Hallo und einen wunderschönen guten Morgen alle zusammen. Montag, Feiertag, Zeit für Stamp with fun! Heute mit der Vorgabe "Perlen und Blumen". Ich würde mal sagen, viel einfacher geht das ja gar nicht mehr, zumindest bin ich jemand, der fast auf jeder Karte Perlen und Blumen verarbeitet *lach*.

Hello and a wonderful good morning to all of you. It's Monday, a holiday where I live and it's time for Stamp with fun! Today we would like to challenge you with "Pearls and Flowers". Super easy, isn't it? I think it can hardly be any easier, because I am one of these persons, who nearly always have pearls and flowers on their craft projects LOL.

Für die heutige Challenge hab ich wieder eines meiner süßen neuen Simply Sassy Motive aus dem Hause Sugar Nellie gewählt. Habt ihr gesehen, daß es diesen Monat Weihnachtsstempel geben wird? Ich bin ja schon so was von gespannt auf die restlichen Motive und endlich mal eine Firma, die nicht erst viel zu spät ihre neuen Weihnachtsmotive rausbringt.

For today's challenge I chose another one of my cute Simply Sassys girls from Sugar Nelie. Have you seen the preview for the soon to be released Christmas stamps? I can't wait to see what the other images will be like and FINALLY a company, who releases their Christmas stamps way ahead of time instead of when it's more or less too late to use them for the current year.

Außerdem werdet ihr in nächster Zeit immer wieder Karten und Projekte von mir sehen, bei denen ich meine "Komfortzone", wie ich es nenne, verlasse und mit Farben arbeite, die ich sonst selten bis nie verwende. Den Anfang hat die Karte von letzten Donnerstag gemacht und diese hier setzt den Trend fort. Warum? Wegen dem Orange. Ich bin so was von überhaupt kein Fan von Orange, mag es wirklich nur zu Halloween für mich selbst und tue mich auch immer ein wenig schwer damit, wenn ich für jemand anderen mir Orange bastle. Darum dachte ich, ich sollte das ein wenig üben.
Aber davon mal abgesehen, hat Stampin' Up das Wunder vollbracht, gleich mehrere Orangetöne im Programm zu haben, die ich hübsch finde. Das hier ist Pfirsichparfait aus der aktuellen In Color Kollektion. Ein wirklich schöner Farbton und ich bin hier mal "zesty" geworden, wie die englischsprachigen Blogger es nennen, habe also mit Zitrustönen gearbeitet, Orange, Zitrone und Limette. Das Ergebnis hat mir überraschend gut gefallen.

I also decided to get more often out of my comfort zone and use colors I usually wouldn't use at all or only very seldom. My card from last Thursday was the beginning and this card is the next in line. Why? Because of the orange. I really don't like orange outside of Halloween season. I hardly ever use it for anything for myself and I always struggle if I craft something orange for someone who loves the color, which is why I decided I just needed practise ;o)
And that aside Stampin' Up somehow managed to have several oranges in their color line which I really think are pretty. This is Peach Parfait from the current In Color collection. A really nice, not too flashy, but still bright color and I decided to make this card really zesty, using orange, lemon and lime. I was pretty surprised by the outcome of it (and that I liked it as much as I do).


Challenges:

Sketch N Stash
- Sketch

Stampin' for the Weekend - Lemon & Lime (I wasn't sure if my card would qualify, because of the orange, please don't bite my head off, if it won't ;o) )


Rezept / Recipe:

Stamps:
Simply Sassy & Lili of the Valley
Ink: Memento Tuxedo Black & Summer Sky
Cardstock: Bazzill Apricot, Sunbeam & Parakeet
Patterned Paper: Stampin' Up
Coloring: Copics
Dies & Punches: Spellbinders, Magnolia Swirl, SU Word Window and Label Punch
Flowers: Wild Orchid Crafts mostly, some from stash
Pearls: Very, very old stash
Other: White paper doily from stash

Kommentare:

  1. fantastic card... the papers are gorgeous & I love the Sassy image ;o)

    Thanx for joining in with us over at Sketch N Stash.... Good Luck 8o)

    love n hugz Angie xXx

    AntwortenLöschen
  2. what a gorgeous pearl flourish I love it. Thanks for playing with us at SFTW.

    AntwortenLöschen
  3. such a lovely card thanks for joining us at Sketch n Stash this week
    hugs

    AntwortenLöschen
  4. A funky and fab card and i love those pearls! :o) Thanks for playing along with our SFTW challenge and good luck! Kate x

    AntwortenLöschen