Mittwoch, 15. Juni 2011

Hemd mit Krawatte / Shirt with tie

Heute hab ich mal was ganz Anderes zu zeigen. Ab heute gibt es im Stempel-Café eine neue Challenge. Jeden Monat zum 15. stelle ich einen Workshop online und ihr habt einen Monat, bis zum 14. 23:59 des folgenden Monats, Zeit, etwas nach diesem Workshop zu werkeln. Am Ende wird ein Gewinner ausgelost und der bekommt einen kleinen Preis von mir.
Den Anfang macht heute der Workshop für diese Männerkarte in Hemdenform. Keine neue Idee, als ich noch ein Kind zwar, hat man das gerne mit Geldscheinen gemacht, aber ich finde, immer noch eine witzige Idee.

Today I have something different for you. As of today there is a new challenge starting at the Stempel-Café message board. Each month on the 15th I post a new workshop and all members have time until the 14th right up until midnight of the following month to use this workshop and submit their project into the prize draw. The winner will receive a prize donated by me.
And I start this new challenge with the workshop for this shirt and tie card. The idea is anything but new, I remember, when I was still a child it was totally en vogue to fold money that way if you wanted to give it away, but I think the idea is still a good one and quite quirky.

Ich muß mich für das schiefe Bild entschuldigen, gestern war nicht mein Tag ,was das Fotografieren angeht *seufz*

Please excuse the bent picture. Yesterday really wasn't my day when it came to taking picutres.

Innen ist dann Platz, ein Motiv zu stempeln oder auch einfach nur einen Spruch oder wenn man nicht stempeln will, dann schreibt man einfach nur eine Botschaft rein. Ich bin allerdings der absolute Niedlichstempler und selbst Männer kommen an dieser Tatsache nicht vorbei *lach*. Darum gab es bei mir ein Lili of the Valley Häschen, ich hab aber versucht, nicht gar zu bunt zu werden. Und über dem Häschen ist auch noch Platz für eine persönliche Botschaft.

Inside the card you have some space to stamp an image or just a sentiment or of course you can not stamp at all and just write something inside, whatever tickles your fancy. But since I am a cute junkie even men are not spared and get a cute image on their cards LOL.
Therefore I used one of my cute Lili of the Valley bunnies once again, but I tried to keep the colors down. Above the image there is still enough space to write a few words.

Challenges:

Ooh La La
- Father's Day / Special Man

Papertake Weekly - Dads & Lads

CREATIVE INSPIRATIONS - Card for Dad

PaperPlay - Father's Day / Man's Card

Fussy & Fancy Friday
- Man Cards

Stamptacular Sunday - DADS or GRADS


Rezept / Recipe:

Stamp:
Lili of the Valley
Ink: Memento Tuxedo Black
Patterned Paper: Stampin' Up River Rock
Coloring: Copics

Kommentare:

  1. Coole Idee... Da werd ich mich dann auch gleich mal dranwagen ;O)

    AntwortenLöschen
  2. Oh heike ist das Innenleben ssssüüüüssssss!!!!
    Also wenn das net gefäält?? weis ich auch net.
    LG Manu / trabi

    AntwortenLöschen
  3. Your shirt and tie card is super cute! I love the mix of text and polka dots :) Thanks for playing with us at Papertake Weekly!

    AntwortenLöschen
  4. Fantastic card! Love the shape! The stamp is so cute! Perfect malecard!

    Thanks for joining SSC in our Dad or Grad challenge!
    Hugs Gry

    AntwortenLöschen