Montag, 18. April 2011

Stamp with fun #107 - Happy Birthday


Diese Woche haben wir bei Stamp with fun das Thema "Happy Birthday". Ich wollte allerdings nicht einfach nur eine Geburtstagskarte machen, sondern wollte mal etwas in Angriff nehmen, was ich schon länger auf meiner To Do Liste hatte. Ich vergesse unheimlich gerne Geburtstage oder verwechsle die Daten oder vergesse auf dem Weg dorthin, was ich der Person eigentlich schenken wollte. Das schrie also förmlich danach, einen Planer dafür zu machen, der Ordnung ins Chaos bringt.
Mein Planer hat vorerst 3 Unterteilungen in "Kalender" für die Termine, Geschenke, wo ich mir notiere, ob ich ich was Gebasteltes verschenke und wenn ja was. Wie die Karte aussehen soll, Details zu Vorlieben, was Farben, Motive etc. angeht und natürlich auch, was ich kaufe, wenn es ein gekauftes Geschenk geben wird. Der Teil "Party" ist als Partyplaner gedacht. In die Verlegenheit komme ich zwar nur sehr selten, aber ich dachte, den Abschnitt sollte es auch geben.
Da ich das Buch variabel mit Bändern zusammen halte statt mit einer Spirale, kann ich in Zukunft auch wie ich möchte, Seiten und Abschnitte hinzufügen oder entfernen.

Our theme at Stamp with fun this week is "Happy Birthday". I didn't want to make just a card though, but wanted to get something done, which has been on my to do list for quite some time now. I have a very unfortunate tendency to forget birthdays or to mix up and confuse the dates and sometimes I even forget halfway there what I wanted to give them as a present. All this chaos really did call for a planer to bring that in order once and for all.
My planer has 3 division for now. The "Calendar" to get my dates straight and keep them that way, "Presents" to plan what I want to give the birthday girl our boy (handmade present and / or bought onw, what shoud the card look like, etc.) and the "Party" division, which is used for planning parties, which I won't really have to do very often, but I thought it should be in there.
I used ribbon instead of spiral bindings to bind the book to be able to add to it and remove things at any time.

Für die Seiten hab ich blanko Karteikarten benutzt und selbst Linien draufgedruckt. Ich finde das so etwas schöner als die gekauften linierten Karten. Außerdem gab es auf jede Seite den Magnolia Luftballon, immer in einer anderen Farbe. Ich weiß, viele mögen diese Sorte Stempel nicht, aber ich finde langsam wirklich immer mehr Verwendung für sie. Magnolia müßte nur besser aufpassen, daß sie nicht immer wieder welche rausschicken, die qualitativ nicht in Ordnung sind. Ich hatte bisher Gott sei Dank immer Glück und immer ganz glatte Stempel.

For the pages I used blank cardstock and printed the lines on them myself. I like the look much better compared to the cards you can buy already with lines. Each page also got one of those cute littel Magnolia balloons in a different color. I know that lots of people don't have much love for these stamps, but I must say that I discover more and more use for them. Magnolia should just take better care of the quality of them, every time a kit gets sent out I know several people who get bad quality stamps. I lucked out so fair, mine were always fine.

Sorry, heute gibt es mal kein Rezept, da das extrem umfangreich wäre und ich gerade die Zeit nicht habe, aber ich versuche daran zu denken, daß ich es später nachhole.

Sorry, no recipe today. Maybe later when I have more time.

Challenges:

Cupcake Craft Challenge - Lots of Layers

Stamptacular Sunday - MAGNOLIA-licious (I have several favourites here, Tilda with balloon or Tilda with the little present from the cover)

Challenge up your life
- Maskiertechnik / Masking (Cover, Calendar and Party are all masked together)

Just Magnolia
- Happy Birthday

Kommentare:

  1. Wahnsinnig schön!!!! Ganz toll mit den Bändern und der Aufteilung und überhaupt.........ich bin ganz verliebt.

    LG
    Nicole

    AntwortenLöschen
  2. Hallo Kuya,
    bin ganz gerührt, dass es dir hier so gefällt. Ivh wünsch dir einen tollen Tag, ganz liebe Grüße von Dana

    AntwortenLöschen
  3. Hallo Heike,

    total klasse geworden!

    Liebe Grüße Jasmin

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful project and definitely lots of layers! Thanks for joining in the fun at Cupcake this week :) Donna x

    AntwortenLöschen
  5. wow - LOTS of layers for sure! Fabulous project. Thanks for joining us for this week's Cupcake Challenge :-)

    AntwortenLöschen
  6. Beautiful work, I love all the layers. Thanks for joining us at CCC.

    Liza x

    AntwortenLöschen
  7. These Magnolia Girls are sooo cute!! You definitely met the Challenge of Magnolia-licious at Stamptacular Sunday Challenge. Thanks for joining us this week!

    AntwortenLöschen
  8. Your book is gorgeous!
    Adorable images, beautiful colors and lovely details. Thanks for joining us this week at Just Magnolia and Stanglar.
    Anne

    AntwortenLöschen
  9. Goodness me! Look at all of these lovely Tildas. Every one of your creations is beautiful! Thank you for playing along with us at Stamptacular Sunday Challenge this week. Hugs, Lesley

    AntwortenLöschen
  10. ui sehr fleissig - super :)

    vielen dank fuer deine Teilnahme bei Challenge Up Your Life!

    xx M.

    AntwortenLöschen
  11. What a great idea! Would make super gifts for someone too!! Thanks for joining in with us at Stamptacular Sunday this week for our Magnolialicious challenge
    Hugs Leonie

    AntwortenLöschen