Donnerstag, 21. April 2011

Kleines LotV Notizbuch / little notebook with LotV

Der 2. Post an einem Tag. Erschreckend im Moment oder? Ich hab einen unheimlichen Kreativschub und ich liebe es. Daß ich außerdem ab heute nachmittag auch noch Urlaub habe bis 2. Mai ist hoffentlich das Tüpfelchen auf dem I.
Ich habe mich wirklich entschieden, daß diese Woche LotV Woche ist *lach*. Alles kann ich nicht sofort zeigen, aber dieses Buch hier schon. Es ist mal wieder Teil eines Sets. Ich hab das Gefühl, ich bastle im Moment nur Sets.
Leider hatte ich in meiner riesigen Sammlung an Designpapier nicht ein Flipi Papier. Ich hab deshalb das Designpapier von Stampin' Up in Rot mit einem weißen Gelstift bearbeitet. Dadurch sind die Punkte zwar unregelmäßig, aber das sind sie auf einem Fliegenpilz ja auch *g*
Kennt zufällig jemand von euch eine Schneidemaschine, die wirklich präzise schneidet? Ich benutze im Moment die von Martha Stewart, aber die verschiebt das Papier beim Schneiden um bis zu 1mm und das sieht man leider sehr deutlich, auch wenn es nach wenig klingt.

My 2. post in just one day. Scary isn't it? I really have so much creative energy flowing through me and I just love it. That my week of vacation starts this afternoon is just the icing on the cake, at least I hope so ;o).
So, I did indeed decide to make this week LotV week LOL. I can't show everything I made and will make the next few days right away, but I can show you this little book. It once again part of a set. It seems I am currently doing nothing but sets.
Unbelievable as it may sound I didn't have a single sheet of red/white polka dot paper in my stash to go with the toadstool. I used Stampin' Up's doted patterned paper and used a white gel pen to dye the dots white. It makes the dots really uneven, but nature isn't perfect as well, is it?
Does anyone out there know a cutting board, which does truly precise cuts? I am currently using the Martha Stewart board, but I always have the problem that the paper is slightly moved while cutting it. The difference is "just" 1mm, but it really shows and I am not happy with it.

Challenges:

ABC Challenge
- S is for Sparkle (the white dots on the toadstool sparkle, even though you can hardly see in on the picture, and of course we have tons of gems here)

Papertake Weekly - Spots N Stripes

Creative Inspirations - Pets / Animals

Delicious Doodles - All Stitched Up (they are not many, but they are real *yay*)
Quirky Crafts - Sparkly, Punchy Spring and / or Easter

Cute Card Thursday - No Text

PaperPlay - Easter Time


Rezept / Recipe:

Stamp:
Lili of the Valley
Ink: Memento Tuxedo Black, Summer Sky & Bamboo Leaves
Cardstock: Stampin' Up
Patterned Paper: Stampin' Up
Coloring: Copics
Punches & Dies: Magnolia (flowers), Martha Stewart (butterflies)
Embellishments: Stampin' Up Rhinestones
Other: Brown packing paper for the cover, white yarn, white gel pen

Kommentare:

  1. Mein Gott wie niedlich!!! Sieht man aber gar nicht, dass die Punkte unregelmäßig sind... *ggg*
    Na wer auch immer dieses Set bekommt - ich freu mich schon darauf dass Du die passende Karte zeigst!!! - wird sich bestimmt riiiiesig freuen!
    Gebieß Deinen kreativen Schub solange er anhält und nutz die freien Tage!!! Wünsche Dir viel Spaß dabei!

    AntwortenLöschen
  2. tolle KArte! ein schönes Osterfest!

    http://design-elements-blog.com/

    AntwortenLöschen
  3. I love your notebook, so cute!
    Many thanks for joining in the Cute Card Thursday Challenge this week!
    Happy Crafting, Debxx

    AntwortenLöschen
  4. wow, das ist ja so süß und in so tollen Farben, das gefällt mir mega gut!!!
    Zu deiner Frage zu NSS: Klar Eier + ovale Stanze sind ja auch oval(e) auf Oval ;-) - das geht auch! Bin gespannt auf dein Werk!
    Übrigens merke ich grad, das ich deinen Blog noch gar nicht verfolge/verlinkt habe...das muss sofort geändert werden !!

    Wünsche dir schöne Feiertage!
    LG
    Jessi

    AntwortenLöschen
  5. Love your note book, super cute image!! Love the colours, Thank you so much for joining Quirky Craft's Challenge this time round. Don't forget to pop back tomorrow evening (Friday and Saturday) to vote for your favourites and ask your blogging buddies to vote for you too!
    ((Lyn))
    ps. Inlinkz has come on one day early for the voting but that should be put back to start tomorrow as soon as possible.

    AntwortenLöschen
  6. gorgeous note book love the image and pretty papers thanks for joining us at PTW hugs Jill xx

    AntwortenLöschen
  7. Wonderful work hun! Thanks for joining in with this week’s Challenges of Pets / Animals over at Creative Inspirations Wednesday’s Challenge Blog! xxx

    AntwortenLöschen
  8. Wahnsinnig schön!!! Bin total verliebt.

    LG
    Nicole

    AntwortenLöschen
  9. What a lovely notebook, and cute image :o)

    Thanks for joinin gus at ABC Challenge this week

    Bea

    AntwortenLöschen
  10. Awww...What an adorable and sweet card! Love the colors and that image is super cute! Thanks for joining us at The ABC Challenge this week! Good luck! Hugs & Sunshine! /Sari

    AntwortenLöschen
  11. Such a cute book, Heike - I love the red/green colour combination - and that sweet LotV image.

    Thanks for joining us on PaperPlay this week.

    Julie :o)

    AntwortenLöschen