Montag, 3. August 2009

Und noch eins fertig / And another one finished


vorher / before

nachher / after

Gestern fertig geworden. Alles in allem hab ich 4 Tage dran gewerkelt, allerdings immer nur mal hier und mal da. Da mein PC ja so extrem gesponnen hat und ich auch dringend mal wieder ein paar Dinge im Haushalt machen mußte, die ich schon ewig vor mir herschiebe (z.B. Fensterputzen *schauder*), hab ich mich nie wirklich lange dransetzen können.
Ich möchte in der nächsten Zeit versuchen, die ganzen Magnolias, die ich letzten Monat gekauft habe, auch alle mal nach und nach zu benutzen. Hier jetzt Alfa und die große Blume aus der Jingle Jangle Kollektion.

Finished this yesterday. All in all I spent 4 days working on this, but I didn't do it continously. Since my PC was acting up so much and due to some housework I've kept pushing away from me for a long time (like washing the windows *shudder*), I never had much time at once to work on it.
I want to try to use every Magnolia stamp I bought last month at least once during the next months. This is Alfa and the big blossom from the Jingle Jangle collection.



Die Blumen gehen rund um die ganze Flasche. Was man leider nicht wirklich erkennt ist, daß ich die Blumen mit Twinkling H2O in 3 verschiedenen Farben koloriert habe. Ich habe die Farben eigentlich extra für die Whiff of Joy Hochzeits- und Babykollektion gekauft, darum sind sie auch alle so blaß, genauer gesagt sind es Heavenly White, Vanilla Bean und Baby's Breath. Ich hab mich natürlich sofort aufs Heftigste in die Farben verliebt. Sie sind echt großartig.

The flowers go all around the bottle. It's impossible to see in these pictures, but I colored them using 3 different shades of Twinkling H2Os. I originally bought these colors specifically for my Whiff of Joy Wedding and Baby collection, which is why I chose these very, very light colors. We have here Heavenly White, Vanilla Bean and Baby's Breath. Of course I totally fell in love with these colors. They are amazing.


Nachaufnahme von Alfa. An diesem Projekt hab ich mich totgestickelt *lol*. Ich hab quasi überall Stickles aufgetragen. Alfas Hut hat pink abgebkommen. Ihr Rock Lime und jede Blume Star Dust. Bei den Blumen hab ich die Stickles verwendet, weil ich keine H2O Farbe zum Schattieren hatte, aber es unterstreicht irgendwie ganz schön diesen Elfentouch, finde ich.

Closeup of Alfa. I stickled myself to death on this project *lol*. I used it everywhere. Alfa's hat got pink stickles, her skirt lime. Every flower has star dust on them. I used the stickles on the flowers mainly, because I didn't have a darker H2O shade to do some shading and so I used the stickles instead, but I think it really brings out this whole fairy/elf feeling tremendously.

Und eine noch etwsa nähere Nahaufnahme vom Rock, der in 3D-Technik gestaltet ist.

And an even closer closeup of the skirt, which I popped to give it a 3D effect.

Sogar die Schleife und die Blume am Hals haben dann noch Stickles abbekommen *lol*. Diesmal icycle, der ist etwas grober.

Even the ribbon and the flower at the neck of the bottle got stickles *lol*. I used icycle there, which is a bit less fine than the most of the others.


Ich werde die Flasche als meinen Beitrag zur dieswöchigen Challenge bei Stampin' for the Weekend einreichen, in der es diese Woche um "Altering" geht. Neben "Distressing eine meiner liebsten Challenges.

I'll use this as my entry for this week's challenge at Stampin' for the Weekend, which is "Altering". Besides "Distressing" my favourite challenge, I love to alter things (my mum said on the phone yesterday: "I'll never throw away a single tin or bottle anymore now I've seen you can turn shit into something beautiful." LOL She is so cute sometimes, my father is going to flip out if she reallys starts collecting "trash" for me to alter ROFL)

Stamps: Magnolia
Ink: Memento Tuxedo Black
Coloring: Prismacolors and Twinkling H2O
Paper: White index card paper and a tiny pice light pink paper
Embellishments: Baby blue ribbon, fabric flower daisy
Other: Stickles in various colors, glass bottle, blue satin gel for glas, mother of pearl colored paint for the clouds

Kommentare:

  1. Boah, sieht das geil aus!

    Guck mal auf meinen Blog... *gg*

    LG Tanja

    AntwortenLöschen
  2. Woooow! Das sieht ja fantastisch aus!!! Wunderschöööön geworden!!!

    LG Katrin

    AntwortenLöschen
  3. Die ist ja toll geworden! Was für ne schöne Idee!
    L.G.
    Andrea

    AntwortenLöschen