Mittwoch, 5. August 2009

Just Magnolia & A Spoon Full of Sugar




Mein PC geht wieder, zumindest für den Moment. Diesmal mochten sich scheinbar mein PC und der USB Hub nicht mehr, deshalb muß ich ihn jetzt vor dem Booten abstöpsen und danach wieder einstöpseln, wie bequem und sinnvoll. Na ja, werde ich wohl die Tage mal einen neuen kaufen.

My PC is up and running again... for the moment. This time it seems my PC and my USB hub don't get along anymore, which is why I have to deplug the hub before starting to boot and plug it back in when the PC is up, how very comfortable and it makes so much sense! Oh well, I'm going to buy a new one soon.

Aber durch die viele Zeit ohne PC hab ich wenigstens endlich mal wieder eine neue Karte gemacht.
An der süßen Tilda mit Flieder hab ich gleich ganz viele neue Sachen eingeweiht. Zum einen hätten wir da natürlich ganz offensichtlich Flowersoft. Tolles Zeug, ich liebe es. Passend zum Motiv ist das die Farbe Lavendel (ist ja nicht weit weg von violettem Flieder). Dann habe ich letzte Woche ganz viele neue Prismacolor Farben gekauft, einige davon hab ich hier verwendet für die Kleidung und die Haare. Ich kann jetzt endlich blonde Haare machen, die nicht gelb sind, aber trotzdem hell *lol*.
Der Bazzil Bling Cardstock ist auch neu und ich bin jetzt schon ganz arg verliebt. Schlimm ist das. Ach ja, und die Halbperlen hab ich auch noch nicht so lange, das ware eines von ganz vielen Dingen, die beim letzten QVC Outlet Exzess meiner Mutter und meiner Tante für mich abegefallen sind *g*

But it gave me a lot of time I didn't spend on the PC and I finally made another card.
I tested a whole lot of new things with this cute Tilda with lilac. The most obvious probably is the Flowersoft. This is such gerat stuff, I love it already. I used the lavender color mix, it's also perfect lilac I think. And I got a whole bunch of new Prismacolor pencils last week which I used for her clothes and her hair. I now can color blonde hair that isn't yellow but still light LOL.
The Bazzil Bling cardstock is also new and I love it so much already. I'm sooo bad. Oh yeah, and I nearly forgot the flatback pearls... also new. One of the huuuge amount of crafting stuff I got after my mother's and aunt's last shopping excess at one of the QVC outlets. You wouldn't believe how much they bought, completely insane LOL.


Diese Karte ist mein Beitrag für A Spoon Full of Sugar, die diese das Thema "Floral Fantasy" haben und für Just Magnolia, die diese Woche ein wenig Zerstörung sehen wollen *g* (Distressing).

This card is my entry for A Spoon Full of Sugar, they have "Floral Fantasy" as a theme this week and also for Just Magnolia who would like to see some distressing this week.

Stamps: Magnolia
Ink: Memento Tuxedo Black, Jelly Grape, Lulu Lavender, Distress Ink in Dusty Concord.
Paper: Bazzil Bling, white index card paper
Coloring: Prismacolor
Embellishments: Prima Flowers, mullberry roses, lace, satin ribbon
Other: Martha Steward Punch, EK Success Punch, Pearlsilver pigment sprayed on with water onto the roses, the prima flowers and the sentiment

Kommentare:

  1. Fabulous distressing, love all the amazing detail. Thanks for joining us this week x

    AntwortenLöschen
  2. this is so sweet. love all the flower detail.hugs rachxx

    AntwortenLöschen